۹۷۲ جلسه دادرسی الکترونیک در محاکم کیفری شماره ۲ کرمان

سرپرست محاکم کیفری شماره ۲ کرمان از برگزاری ۹۷۲ جلسه دادرسی الکترونیک و ویدئو کنفرانس طی امسال در این محاکم خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی میرزابیگی سرپرست محاکم کیفری شماره دو کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۷۲جلسه دادرسی در محاکم کیفری شماره ۲ کرمان به شکل الکترونیک و ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

او افزود: این اقدام به منظور حفظ سلامت کارکنان و مراجعان دستگاه قضایی با هدف کاهش تردد‌های غیر ضروری انجام شده است.

میرزابیگی تصریح کرد: وضعیت کنونی جامعه و شیوع بیماری کرونا با وجود همه مشکلات ایجاد شده، این فرصت را بوجود آورده که در زمینه اجرای بخشنامه‌های ابلاغی مقامات عالی قضایی کشوری و استانی بستر لازم برای برگزاری هرچه بیشتر جلسات دادرسی به صورت ویدئو کنفرانس و الکترونیک فراهم شود.

او با اشاره به اینکه مردم و مراجعان نیز از برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک و ویدئو کنفرانس استقبال بسیار خوبی داشته اند، بیان داشت: شعب محاکم کیفری شماره دو کرمان نیز تلاش مضاعفی برای برگزاری هر چه بیشتر جلسات به صورت الکترونیک داشته اند.

سرپرست محاکم کیفری شماره دو کرمان گفت: به منظور افزایش جلسات دادرسی الکترونیک به شعبه محاکم کیفری دو تأکید شده است در تنظیم ابلاغیه‌ها مراتب را به اصحاب پرونده یا گواهان و مطلعین، اطلاع رسانی کنند تا در صورت تمایل و با توجه به امکانات فرد مخاطب، دادرسی با هر فرد به صورت غیرحضوری (الکترونیک) برگزار شود.

میرزابیگی ابراز امیدواری کرد: با رشد برگزاری جلسات دادرسی به صورت الکترونیکی سهمی قابل توجه در قطع زنجیره سرایت بیماری کووید ۱۹ در واحد قضایی خود داشته باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.