کاهش ۷۱ درصدی سرقت در منوجان

سرپرست فرماندهی انتظامی منوجان گفت: سرقت در این شهرستان ۷۱ درصد کاهش داشته که این نشان از تلاش شبانه روزی و بی وقفه پلیس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ منوچهر نوری، سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان منوجان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته ناجا از کاهش ۱۹درصدی جرائم در این شهرستان خبر داد و گفت: این با تعامل و اطلاع رسانی خوب اصحاب رسانه شهرستان محقق شده است.

او افزود: سرقت در شهرستان منوجان ۷۱ درصد کاهش داشته که این نشان از تلاش شبانه روزی و بی وقفه پلیس شهرستان است.

سرهنگ نوری تصریح کرد: با فرهنگ سازی که صورت گرفته، شاهد کاهش ۲۹ درصدی تصادفات، ۱۲ درصدی خسارات و ۳۱ درصد فوتی ها بوده ایم.

او بیان داشت: طی یک سال گذشته، سرقت احشام را داشتیم که با تلاش شبانه روزی پلیس، شاهد کاش ۳۴ درصدی سرقت احشام بودیم که این امر، رضایت مردم از پلیس را در پی داشته است.

سرپرست فرماندهی انتظامی منوجان گریزی به میزان کشفیات موادمخدر زد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان منوجان که بین ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار دارد، سبب شده است که قاچاقچیان از این شهرستان برای ترانزیت مواد استفاده کنند، اما با هوشیاری پلیس این امکان را به قاچاقچیان نداده ایم که این امر سبب افزایش ۳۶درصدی کشف مواد مخدر در شهرستان منوجان بوده است.

سرهنگ نوری افزود: در بحث امنیت، شهرستان منوجان بالاترین و امن ترین شهرستان جنوب کرمان محسوب می‌شود.

او با اشاره به پیشگیری از جرائم در این شهرستان گفت: در شهرستان پایش تصویری نداریم چرا که وجود آن برای پیشگیری و کاهش جرم و سرقت بسیار مهم است.

سرهنگ نوری یکی دیگر از کمبود‌های این شهرستان به منظور کاهش سرقت را صندوق امانات عنوان کرد و افزود: یکی از ضروریات در منوجان راه اندازی صندوق امانات است که مردم بتوانند امانات خود از قبیل طلا و جواهرات را تحویل دهند که این کار را بانک‌ها می‌توانند به مدیریت بانک ملی انجام دهند.

او تصریح کرد: نصب جی پی اس خودرو‌ها یکی دیگر از اقدامات خوب به منظور پیشگیری از سرقت محسوب می‌شود که با نصب آن ‌بر روی خودرو، سارقان نمی‌توانند سرقت کنند.

سرهنگ نوری بیان داشت: متأسفانه این اقدام در شهرستان هنوز انجام نشده است که باید به زودی راه اندازی شود.

سرپرست فرماندهی انتظامی منوجان گفت: سامانه هشدار الکترونیک به نام مها که به سیستم ۱۱۰وصل می‌شود و هشدار سرقت می‌دهد، یکی دیگر از اقدامات به منظور پیشگیری از سرقت محسوب می‌شود که امیدواریم به زودی در شهرستان انجام شود.

سرهنگ نوری با اشاره به برنامه‌های هفته ناجا گفت: امسال بر اساس ابلاغیه سلسله مراتب ناجا، هفته ناجا از ۲۷ تا ۲ آبان برگزار می‌شود.

او با اعلام اینکه شعار امسال پلیس "سلامت و امنیت" است، افزود: امنیت و سلامت دو نعمت مهم هستند که ما افتخار می‌کنیم هم در حوزه سلامت و هم در حوزه امنیت در خدمت مردم منوجان‌ هستیم.

سرهنگ نوری، عطر افشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با امام جمعه و علما و دیدار چهره به چهره با مردم را از برنامه های شاخص فرماندهی انتظامی این شهرستان طی هفته ناجا برشمرد.

سرپرست فرماندهی انتظامی منوجان گفت: امسال با توجه به ویروس کرونا برنامه‌ها طبق روال قبل صورت نمی‌گیرد و برخی برنامه‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود.

سرهنگ نوری از اصحاب رسانه این شهرستان خواست: به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، همواره در کنار پلیس باشند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص راه اندازی پاسگاه انتظامی گردنه گنو گفت: محل احداث و نیروی مورد نیاز با تلاش فرماندهی استان تائید و تامین شده است، اما در خصوص حیاط و تجهیز مکان، با کمبود امکانات مواجه است که شورای تامین شهرستان و فرماندار منوجان قول مساعدت داده اند و به زودی تامین و راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۴ مهر ۱۴۰۲
بسیارخوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۱
عالی
آخرین اخبار