بهره برداری از دو طرح تولیدی در بخش صنایع کوچک در گناباد

دو طرح تولیدی در بخش صنایع کوچک و زودبازده همزمان با هفته حمایت از صنایع کوچک طی مراسمی در گناباد به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد در این مراسم گفت: برای بهره برداری این طرح‌ها شامل تولید چراغ‌های روشنایی و انواع کیک و شیرینی در مجموع چهار میلیارد ریال هزینه و با آغاز کار آن‌ها برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شد.


وی افزود: از مجموع ۱۶۷ واحد تولیدی فعال در گناباد ۱۶۲ واحد در بخش صنایع کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند و بقیه در زمره صنایع بزرگ هستند. ۴۶ درصدی سرمایه گذاری و ۴۸ درصد اشتغال بخش صنعت و معدن گناباد به بخش صنایع کوچک اختصاص دارد. این صنایع در اقتصاد و رونق اقتصادی شهرستان نقش مهمی ایفا می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۲۵ طرح و واحد صنعتی برای استفاده از تسهیلات طرح رونق تولید در بخش‌های سرمایه در گردش، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و بازسازی ماشین آلات در مجموع به میزان ۳۱۵ میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون در سامانه بهین یاب خراسان رضوی به ثبت رسید و در انتظار طی مراحل لازم برای دریافت تسهیلات هستند.

ایزدی افزود: ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز پارسال از محل طرح رونق تولید به واحد‌های تولیدی صنعتی و معدنی این شهرستان اختصاص یافت.

محمدعلی نبی پور فرماندار گناباد نیز در این مراسم گفت: صنایع کوچک به عنوان یکی از مولفه‌های مهم رونق اقتصادی و اشتغالزایی تاکنون به نحو شایسته مورد حمایت قرار نگرفته اند و نیازمند توجه بیشتر مسوولان و دست اندرکاران ذیربط هستند.

وی  افزود: همچنین صنایع کوچک با توجه به توان اشتغالزایی با سرمایه گذاری کم و انعطاف پذیری بالا به نسبت سایر واحد‌های تولیدی کمتر با مسائل و مشکلاتی مانند رکود و مسائل و تورم دست به گریبان هستند.
 

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار