مشهد؛

سومین جشنواره برداشت گل محمدی در مشهد

سومین جشنواره برداشت گل محمدی در روستای فرخد مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، امیر خانی رئیس شورای اسلامی روستای فرخد در این جشنواره گفت: سومین جشنواره برداشت گل‌های محمدی در روستای فرخد همه ساله از ۱۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد برگزار می‌شود و قشرهای زیادی از مردم برای خرید به روستا می‌آیند.
 
 

وی افزود: گل محمدی به دلیل عطر، طعم و ویژگی خاصی که دارد، در صنایع غذایی و دارویی کاربرد فراوان دارد. همچنین آرام بخشی، نشاط آوری و تنظیم فشار خون از دیگر فوائد این گل می‌باشد.

علی قناویرچی مدیر امور گردشگری و زائرین شهرداری مشهد، در حاشیه این جشنواره گفت: با توجه به اینکه مشهد الرضا (ع.) پایتخت فرهنگی جهان اسلام، سالانه پذیرای بالغ بر ۲۵ میلیون زائر از سراسر جهان است، لذا مدیریت امور گردشگری و زائرین تلاش کرده با فراهم سازی زیر ساخت‌های لازم، روستا‌ها و نقاط مستعد گردشگری و یا همان اکوتوریسم را با حضور مسافران رونق ببخشد.

وی افزود:کشت گل محمدی در روستای فرخد مشهد جزء مشاغل مورد علاقه مردم این روستا که به دلیل قیمت بسیار ناچیزآن، بازهم کشاورزان در زمینهای خود گل محمدی می‌کارند.

مدیر امور گردشگری و زائرین شهرداری مشهد گفت:با توجه به اینکه بعضی ازعوامل ذینفع از اعلام موجودیت این محصول در منطقه جلوگیری می‌کنند، این محصول از سطح زیر کشت حدود ۳۰۰ هکتار سیر نزولی به حدود ۱۲۰ هکتار داشته است.

علی قناویرچی افزود:به دلیل خام فروشی گل‌های محمدی این منطقه، بهره بردار و کشاورز از سود زیادی بهره مند نمی‌شوند.

گفتنی است؛ فرخد از توابع بخش مرکزی شهرستان مشهد در استان خراسان رضوی و در کیلومتر ۹ جاده مشهد- کلات واقع شده، جمعیت این روستا بیش از ۴ هزار نفر است. روستای فرخد یکی از مراکز تولید گل محمدی در خراسان رضوی است؛ این منطقه با بیش ۱۰۰ هزار هکتار اراضی گل محمدی به قمصر مشهد معروف است.
انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار