بجنورد؛

توزیع 150هزار اصله نهال رایگان

150هزار اصله نهال رایگان برای غرس در میان شهروندان استان توزیع می شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رضا باغبان با اشاره به این که پانزدهم تا بیست و یکم اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، افزود: به این مناسبت افزون بر150 هزار اصله نهال رایگان برای غرس در اختیار شهرندان گذاشته می شود.

وی اظهار داشت: این تعداد نهال در راستای جلب مشارکت شهروندان، ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی توزیع و غرس می شود،

وی گفت: نهال های مزبور در قالب طرح ملی نهضت سبز بین مردم و ادارات و نهادهای استان و نیز در صورت تأمین اعتبار برای جنگل کاری دولتی توزیع و غرس می شود.

باغبان افزود: نهال های پیش بینی شده برای توزیع و غرس در هفته منابع طبیعی شامل گونه های سرو، زبان گنجشک، کاج، افرا، عرعر، ارس، داغداغان، ارغوان و ... است.

وی از همه مردم و نیز مراکز اداری و آموزشی خراسان شمالی خواست تا با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به دریافت این نهال های رایگان و غرس آنها اقدام کنند.

گفتنی است: گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است كه از اين وسعت یک میلیون و ۴۱۴ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار و ۶۳۶ هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار نيز جنگل است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.