فارس/

تاكيد معاون هنري وزارت ارشاد بر ضرورت مناسب سازي موسيقي پاپ

معاون هنری وزارت ارشاد بر ضرورت مناسب سازی موسیقی پاپ تاکید کرد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ،  شاه‌آبادی در شیراز گفت : باید مراقب باشیم که این نیاز به ایجاد ناهنجاری منجر نشود و اگر در بحث موسیقی دقت لازم صورت نگیرد چه بسا ممکن است در این عرصه مخاطب را به سوی گناه سوق دهد.

وی افزود: سیاست رسمی وزارت ارشاد حمایت از موسیقی اصیل و تخصصی است.

آقای شاه آبادی با اشاره به اینکه در حوزه موسیقی پاپ بنا به دلایلی باید از تقلید محض پرهیز شود و این حضور تقلیدی ثمری بدنبال نخواهد داشت گفت : گونه‌های مختلف این نوع موسیقی را بدون تقلید می‌توان دید و باید نوعی از موسیقی پاپ که مربوط به ویژگی‌های زندگی ایرانی و کشور خودمان باشد را اجرا کرد.

معاون هنر وزارت ارشاد افزود : هم اکنون در موسیقی پاپ اغلب قطعاتی خموده و بدون تحرک، نشاط و فرسوده وجود دارد که می طلبد در حوزه این نوع موسیقی به صورت تدریجی طرحی نو انداخته شود.

وی گفت :‌ امسال با همت وزیر ارشاد، تامین اعتبارت جشنواره فجر حدود 20درصد بیش از پارسال است.

آقای شاه آبادی تاکید کرد: هزینه‌های جشنواره بیست و نهم در بخش بین‌الملل چند برابر سال‌های قبل بود، لذا بر تعداد اجراها تاثیر گذاشت و به اعتقاد کارشناسان از کیفیت جشنواره هم کاسته نشد.

وی گفت : توجه به موسیقی ایرانی، برگزاری جشنواره و صدور مجوز کنسرت‌های موسیقی مقامی و ایرانی، اصلاح اشعار و ملودی‌ها و ایرانی‌سازی موسیقی پاپ وارداتی از جمله اقدامات معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه موسیقی است./س

برچسب ها: پاپ ، موسیقی ، مناسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.